woensdag 3 april 2019

Rembrandt Lyra Polycolor



Ten eerste wil ik Colourpencils bedanken voor dit mooie blik van de Rembrandt Lyra Polycolor Potloden.
Het allereerste wat mij opviel was de mooie getekende/gekleurde kartonnen sleeve over het blik heen. Mooi gekleurd en ook zwart wit gelaten. Ook op de sleeve op de achterkant de kleurenkaart. Maar daar heb ik een klein min puntje gevonden, ik ging natuurlijk zelf gelijk een colorchart maken en tot mijn verbazing zag ik dat de kleurnamen op de achterkant van de sleeve soms anders genoemd werden als op de potlood zelf. Maar dat drukt de pret niet. Het blik is super strak, gewoon een aluminium blik met alleen de naam erop gedrukt. De potloden zelf zijn de mooie strakke potloden, het mooie kleur van het hout waar je de nerven erin ziet zitten. In een woord Prachtig!! Wat mij ook opviel is dat ze behoorlijk dun zijn in vergelijking met Faber Castell of Derwent. Ik was bang dat ik kramp zou krijgen maar gek genoeg is dat totaal het geval niet geweest. Ondanks ik een gehele kleurplaat heb gekleurd. Wat ik in dit blik mis zijn de roze tinten en toch wel de huidskleuren. Ondanks dat  werd ik wel steeds enthousiaster over de potloden. De potloden zijn lichtecht en watervast. Ook glijden ze heerlijk over het papier weg, wil je grote oppervlakte kleuren dat kan heel gemakkelijk en dan ook nog eens gemakkelijk fijne kleurovergangen ermee maken.
Deze potloden zijn dan ook op  oliebasis. Ze kleuren echt heel zacht, ik vind ze zachter kleuren als de Faber Castell.
Ik ben normaal ook gelijk van het slijpen maar dat hoef je met deze potloden 
dus echt niet, maar ik ben ik niet als ik dat dus wel doe, ik kleur graag met een spitse punt. 
Ik heb de punt zo spits mogelijk geslepen, en ze braken niet af en wat mij ook opviel, 
vaak als je een hele spitse punt hebt dan brokkelt hij altijd een beetje af, bij deze potlood dus totaal niet.
Je kunt met vele laagjes werken en droog doezelen en weer verder kleuren, 
het is eerlijk waar een super potlood.
Ook zit er in het blik een Splender, dat is dus gewoon een blender maar Lyra noemt dat dus een Splender. Ik zelf heb daar best aan moeten wennen.
Er komen verschillende soorten blikken in de grote van 12 - 24 - 36 - 72 en een professioneel houten kist met daarin 96 kleuren, dat is inclusief tekenpotloden, doezelaar, puntenslijper, schuurplankje.
Ook zal ik van deze potloden ook een colorchart op mijn blog zetten en die kan je dan downloaden.
Deze potloden zijn te koop bij Colourpencils.eu


COLORCHART








Geen opmerkingen:

Een reactie posten