zondag 23 december 2018

Derwent Lightfast 36 PC


Ten eerste wil ik Colourpencils bedanken voor dit waanzinnige blik van de Lightfast Potloden.
Het allereerste wat mij opviel zijn de mooie strakke potloden, het mooie kleur van het hout 
waar je de nerven erin ziet zitten. 
In een woord Prachtig!!
Wat mij ook opviel is dat de kleurnummer niet op de potlood staat maar alleen 
de kleurnaam en dat er een rode tint in zit.
Verders zie ik op dit moment vele mooie kleuren voor huidstinten en natuurtinten.
Het eerste wat ik ben gaan doen was natuurlijk een Colorchart gaan maken, 
die je ook kunt downloaden bij de Colorcharts.
Tijdens het kleuren zag ik die mooie tinten voorbij komen en 
ik werd steeds enthousiaster van de potloden.
Dit zijn dan ook de eerste potloden van Derwent op oliebasis.
Ik ben normaal ook gelijk van het slijpen maar dat hoef je met deze potloden 
dus echt niet, maar ik ben ik niet als ik dat dus wel doe, ik kleur graag met een spitse punt. 
Ik heb de punt zo spits mogelijk geslepen, en ze braken niet af en wat mij ook opviel, 
vaak als je een hele spitse punt hebt dan brokkeld hij altijd een beetje af, bij dit potlood dus totaal niet.
Bij elk merk potlood is het mooiste als je met dunnen laagjes gaat werken, bij deze dus 
ook dan krijg je dus het mooiste resultaat.
Ik heb zelf ook wat testen gedaan met verschillende manieren van blenden, 
 welk product er wel of niet opwerkt, ook een test op zwart papier.
Waar ik ook achterkwam is dat de Lightfast het fijnst en mooist werkt op glad papier. 
Ik had ook op het papier van Craft Sensations een test gedaan 110 en 220 grams, ik 
vond de 220 grams het fijnst werken. 
Je kunt met vele laagjes werken en droog doezelen en weer verder kleuren, 
het is eerlijk waar een super potlood.
Ze kleuren onwijs zacht daar moest ik wel even aanwennen, heel anders als de 
Faber Castell (ivm oliebasis). 
En aangezien ik de laatste tijd alleen maar met potloden op waxbasis had 
gekleurd was het echt wennen. Maar na de colorchart en de testen die ik had gedaan 
op het zwarte papier, waar uiteraard een filmpje overkomt was ik gelukkig inmiddels er wel aan gewend.
Ik heb ook met blending solution gewerkt en dan lijkt het wel of je een verf achtige look krijgt. De licht echtheid is dan ook 100%.
De Lightfast Potloden zijn vanaf  Januari 2019 te koop bij Colourpencils.eu
Deze potloden heb je in sets van 12, 24 en 36 stuks.




Bij deze foto heb ik 4 tinten groen gebruikt, 3 lagen per tint daarna droog gedoezeld 
en nog een keer een laag eroverheen.
Bewust zo gelaten om te laten zien hoe rijk de kleuren zijn.



Bij de 2e foto heb ik de vacht gedaan met 6 verschillende bruine tinten, dan van 
iedere tint 2 lagen gekleurd.
Verders nog niet geblend of gedoezeld. 



 Bij de 3e foto ben ik over zijn geheel met Warm Grey heen gegaan en 
droog gedoezeld.
 Het verschil is enorm zoals je kunt zien.



 Bij de 4e foto kun je dan ook goed zien dat ik er weer met verschillende 
tinten bruin over de vacht heen ben gegaan om nog meer kleur te krijgen,
ik wilde zien tot hoever ik kon gaan. 


  
Bij de laatste foto is te zien dat ik met verschillende producten 
bezig ben geweest.

De achtergrond heb ik gekleurd met de potloden de tinten violet dat heb ik
 geblend met Spectrum Noir Solution met een penseel wat ik niet echt super mooi 
vond, dus gewacht tot het droog was en toen nog een keer met potlood eroverheen en 
de kleur blauw en wit aangebracht,
weer geblend met spectrum noir maar nu met een doezelaar wat ik zelf prettig vind 
werken en toen begon het wel ergens op te lijken maar ben nog niet helemaal tevreden.
Daarna heb ik met een witte posca rechts van de plaat wat goed werkt, en 
links van de plaat heb ik gelly rol van Sakura gebruikt wat ik niet zo prettig 
vond werken, het dekte niet zoals de posca.
Ook heb ik op de klep van de pet met Spectrum Sparkle Clear opgezet en dat 
werkte tot mijn verbazing heel goed.



Hier zie je nog 2 foto's van de test op zwart papier:
Helaas zie je op de onderste foto het licht van mijn lamp
erop schijnen. 







 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten