vrijdag 14 december 2018

Derwent Artists

Deze keer heb ik gekozen voor het materiaal Derwent Artists.
Dit zijn potloden die ikzelf al een tijdje heb liggen en er alleen maar vacht mee kleurde. Maar ik wilde eens proberen om er gewooon mee te kleuren.
Ik heb dus gekozen voor een portret, een plaat van Mariola Budek, die ik gekocht heb op Etsy.
Deze potloden zijn vrij hard om mee te werken, ze zijn zelfs harder als de Procolor. Maar ik heb hier totaal geen moeite mee gehad.
Ik heb alleen heel erg veel laagjes opgebracht en heel veel verschillende kleuren gebruikt om toch steeds iets verder te komen
Qua diepte.
Het papier wat ik gebruikt heb is Dessin à grain van Clairefontaine, 125 grams, a4 formaat.
Dit papier nam alle lagen heel erg goed op.
Bij sommige stukken heb ik wel meer als 15 lagen gekleurd, maar ik moet er wel bij zeggen: Op zijn tijd wel droog gedoezeld, en dan
Weer verder met andere tinten of dezelfde tint.
Bij de besjes had ik alleen oranje en een rood, dus met meerdere laagjes en blenden met blendpencil van Derwent werd het gelukkig wat donkerder. De achtergrond heb ik gedaan met de Pastelpotloden van Derwent, en gewerkt met de doezelaars en silicone shapers.
Ik wil hierna nog een plaat gaan kleuren in zijn geheel met deze mooie potloden en dan gelijk een filmpje erbij maken.
Dan zie je dat je toch behoorlijk veel kan met deze potloden.
De meeste weten hoe ik kleur, altijd met spitse punt, maar met deze potloden ging het ook fijn en goed met een wat stompere punt.
 Deze potloden zijn o.a. te koop bij 

Colourpencils

Bol


Bekijk hier de slideshow


Geen opmerkingen:

Een reactie posten