donderdag 29 november 2018

KKB Blok


Ik heb dit schetsblok van AMI Artmaterials gekregen en ik wil hun hiervoor bedanken.

Dit schetsblok is voor pastelkrijt, houtskool en potloden, het papier is 110 gram.

Je kan ze in 3 soorten verkrijgen, schetsblok, losse vellen en op een rol.
Alle drie zijn ze 110 gram.
Het papier is gemaakt van gerecycled materiaal, is dan ook mat. De kleur lichtgrijs, dat geeft bij sommige platen aangezien ik kleurplaten kleur soms een apart effect.
Ik moest hier wel aan wennen omdat het papier iets dunner is als wat ik normaal gebruik, maar het papier werkte wel mee, met wat ik er mee deed. Ik had Derwent Coloursoft gebruikt voor de tekening zelf, en ik kon behoorlijk wat laagjes gebruiken, als het papier verzadigd was dan ging ik er met een droge doezelaar overheen, zodat ik weer een laagje extra op kon zetten. Een blender vond ik zelf geen succes, van meerdere merken niet. De achtergrond heb ik gedaan met Gioconda Pastelpencils van Koh I Noor. Het werkte lekker met dit papier.
Ook had ik van AMI Colourshapers gekregen, speciaal voor mijn pastels.
Ik had de set nummer 2 gekregen, daar zitten 5 shapers is van silicone in, verschillende vormen.
Hier moet ik wel mee leren werken, ik had het geprobeerd maar het werkte nog niet naar mijn zin, maar dat komt omdat dit de eerste keer dat ik er mee werkte. Ik heb de pastel eerst met een doezelaar gedoezeld maar dat vond ik niet mooi geworden dus er opnieuw overheen, toen nam ik een penseeltje wat iets beter werkte, maar nog was ik niet tevreden en toen nam ik een oogschaduwapplicator en dat werkte voor mij op dit papier perfect.
Ik zal vaker gebruik maken van dit papier omdat ik het sjiek vind bij sommige portretten.
Deze tekening is gemaakt door Rob Roskam.

U kunt AMI Artmaterials vinden op social media

Ook zijn ze te vinden op hun website

Hierbij mijn link naar de slideshow van mijn review.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten